Operating Condition:

Radio: Yeasu 897D, Icom IC2200H
Antenna: A3S, Homebrew Carolina Windom Half Size, Homebrew G5RV Half Size, Slim Jim, V24 Special
Rotator: Yeasu G450
Tuner: MFJ 494E, Homebrew

Friday, September 24, 2010

Bonda

Assalamualaikum, Alhamdulillah segala puji bagi Allah tuhan sekian alam, selawat dan salam ke atas Junjungan kita, Nabi Mohamad SAW.
Hari yang agak kalut buat gua. Bermula petang semalam lagi. Lepas keluar Bilik Kebal terus ambil harmonik dan bergegas balik base. Lepas solat kat rumah,(jarang gua solat kat rumah) siap untuk ke Bandar Diraja Arau. Ada janji dengan 9M2GET, 9M2AMZ dan 9W2AZV.

Melangkah keluar rumah, terdengar bonda gua panggil minta picitkan betisnya. Luangkan sedikit masa untuk melayan bonda gua yang telah lanjut usianya, tetiba aku menyedari yang bonda gua ada masalah kesihatan. Maklumkan masala
h yang dihadapi kepada 9M2GET. Lepas solat Maghrib kat surau sementara kat taman perumahan gua, terus bergegas balik rumah bacakan Surah Yasin buat bonda. Lepas Isyak Ustaz Najmi dari Darus Syifa datang rumah gua. Minta dia buatkan air jampi untuk bonda.

Malam gua tidur sebelah bonda gua kat ruang tamu. Pukul 2.00 pagi, bonda kejutkan gua, minta picitkan betisnya lagi. Kali ni gua pujuk untuk bawa ke hospital. Alhamdulillah dia nak pergi, apa lagi lepas mandi gua bawa ke unit kecemasan Hospital Tuanku Fauziah (HTF). Setelah diperiksa didapati ada jangkitan kuman kat paru-paru (pneumonia). 4.00 pagi di tempatkan dekat ward tingkat lima.
Pepagi tadi terus call boss gua, maklumkan nak cuti. Lepas xyl gantikan gua kat HTF, 8.30 pagi terus ke pejabat isi borang GL dan borang cuti yang sekarang ni kena isi on-line. Buat kekawan pejabat gua yang tengah sibuk kumpulkan bahan peperiksaan UPSR yang baru selesai semalam dari ketua pengawas, sorry gua tak dapat tolong. Balik base sekejap, jam 10.00 pagi ke HTF semula untuk hantar GL dan keperluan bonda gua. Lepas Solat Jumaat ke HTF semula untuk gantikan xyl. Lepak sampai petang. Petang adik dan kakak gua datang, gua ambil peluang untuk rehat pula.

Bonda, maafkan segala kesalahan anakmu ini.

No comments:

Post a Comment